Celem ogólnym Metodyki  edukacji zdrowotnej jest: przekazanie wiedzy i pomoc w nabywaniu kompetencji do: diagnozowania potrzeb, planowania, realizacji i ewaluacji zajęć w ramach edukacji zdrowotnej w przedszkolu i szkole.
Nabycie umiejętności pozyskiwania aktualnej wiedzy z zakresu czynników warunkujących zdrowie. Kształtowanie postaw nastawionych na współpracę z osobami, instytucjami, organizacjami w ramach podejmowanych działań z zakresu promocji zdrowia w różnych siedliskach. Pomoc studentom w dokonywaniu zmian we własnym stylu życia i kształtowaniu zachowań prozdrowotnych.
Cele szczegółowym Metodyki edukacji zdrowotnej jest:

1. Przekazanie podstawowej wiedzy dotyczącej:
- zasad nowoczesnej metodyki edukacji zdrowotnej,
- metod komunikacji
- aktywnych metod i technik kształcenia, kryteria skuteczności, i zalety i ich ograniczenia
- zasad pracy w grupie
- technologii informacyjnych w edukacji zdrowotnej
- czynników warunkujących zdrowie

2. Pomoc studentom w nabywaniu umiejętności niezbędnych do:
- Poszukiwania informacji o zdrowiu z wykorzystaniem wiarygodnych źródeł wiedzy
- dokonania diagnozy potrzeb dzieci/uczniów w zakresie edukacji zdrowotnej i na jej podstawie opracowanie programu
- opracowania scenariusza zajęć z wykorzystaniem cyklu uczenia przez doświadczanie i prowadzenia zajęć z jego wykorzystaniem
- dokonania autoewaluacji przeprowadzonych zajęć
- dostosowania metody i techniki prowadzenia zajęć do indywidualnych predyspozycji, okresu rozwojowego i aktualnego stanu zdrowia uczestników
- niezbędnych w stworzeniu odpowiednich warunków do prowadzenia zajęć z edukacji zdrowotnej.
Pomoc studentom w nabywaniu kompetencji niezbędnych:
- do podejmowania zmian we własnym stylu życia w kierunku wspierającym zdrowiu oraz rozwijania własnych umiejętności osobistych i zawodowych w całym okresie życia.
- w podejmowaniu działań na rzecz podejmowania działań mających na celu promocję zdrowia i profilaktykę wielu chorób i zaburzeń występujących u dzieci/uczniów.