Course info
1. Wprowadzenie – umiejscowienie logopedii w systemie nauk
2. Budowa układów:
- oddechowego;
- fonacyjnego;
- artykulacyjnego.
3. Słyszenie – układ słuchu, fizjologia słyszenia i
4. Neurofizjologia mowy – mózg, jako zawiadujący układ w kształtowaniu wypowiedzi ustnej i pisemnej
5. Rozwój mowy dziecka – logopedyczne ujęcie okresów rozwoju mowy w ujęciu Leona Kaczmarka
6. Klasyfikacja wad wymowy- przegląd
7. Diagnostyka –wstępnie podejście w diagnozie:
- okres prenatalny;
- okres natalny;
- okres postnatalny.
8. Etapy rozwoju dziecka w kontekście nabywania umiejętności artykulacyjnych i komunikacyjnych
9. Terapia logopedyczna – założenia i ich uwarunkowania
10. Postępowanie prewencyjne w logopedii -założenia działań zinstytucjonalizowane i pozainstytucjonalne;
11 Gry i zabawy logopedyczne, w odniesieniu do klasyfikacji zaburzeń mowy
12. Wprawki dykcyjne
13.Pomoce logopedyczne – samodzielne, kreatywne podejście w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych
- Teacher: Jacek Błeszyński