1. Wprowadzenie – umiejscowienie logopedii w systemie nauk

2. Budowa układów:

- oddechowego;

- fonacyjnego;

- artykulacyjnego.

3. Słyszenie – układ słuchu, fizjologia słyszenia i

4. Neurofizjologia mowy – mózg, jako zawiadujący układ w kształtowaniu wypowiedzi ustnej i pisemnej

5. Rozwój mowy dziecka – logopedyczne ujęcie okresów rozwoju mowy w ujęciu Leona Kaczmarka 

6. Klasyfikacja wad wymowy- przegląd 

7. Diagnostyka –wstępnie podejście w diagnozie:

- okres prenatalny;

- okres natalny;

- okres postnatalny.

8. Etapy rozwoju dziecka w kontekście nabywania umiejętności artykulacyjnych i komunikacyjnych

9. Terapia logopedyczna – założenia i ich uwarunkowania

10. Postępowanie prewencyjne w logopedii -założenia działań zinstytucjonalizowane i pozainstytucjonalne; 

11 Gry i zabawy logopedyczne, w odniesieniu do klasyfikacji zaburzeń mowy

12. Wprawki dykcyjne

13.Pomoce logopedyczne – samodzielne, kreatywne podejście w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych